Modne loga restauracji, czyli jak wyróżnić swój biznes

Własne logo to podstawa. Wie o tym każdy restaurator. Podobnie jak nazwa restauracji, tak i logotyp powinien zostać w pamięci klientów… im dłużej, tym lepiej. Co zrobić, aby ten cel osiągnąć? W naszym artykule spróbujemy znaleźć odpowiedź. Opowiemy też, jak powstają najlepsze loga restauracji.

restauracja

Nowoczesne logo restauracji

Restauracja z kuchnią fusion czy sushi bar w centrum miasta często ma nowoczesny wystrój wnętrz. W gruncie rzeczy nawet bardziej tradycyjne lokale gastronomiczne w Polsce idą w tym kierunku. Korzystają więc z betonu dekoracyjnego, designerskich mebli oraz oświetlenia z użyciem taśm LED. To wszystko tworzy interesujący klimat. A w gastronomii klimat tworzy brand.

Restauracja to marka i tak należy o tym myśleć. W związku z tym trzeba zadbać o identyfikację wizualną, która koresponduje z klimatem danego lokalu. Nowoczesne loga restauracji powinny być więc skromne, wręcz minimalistyczne. Jednocześnie muszą kojarzyć się z brandem. Wspomniany sushi bar może wykorzystać japoński motyw ryby w stylu Banksy’ego. Nowoczesny bar mleczny zaś może posłużyć się geometrią 3D w tonacji viva magenta, która jest top kolorem w 2023. Trzeba pamiętać tylko o jednym: oszczędność jest w modzie. Przesada już nie.

Logotyp w stylu vintage

Mimo popularności nowoczesnych restauracji klasyczne wzorce wciąż cieszą się uznaniem klientów. W końcu lubimy rzeczy znane i sprawdzone, prawda? Pozytywne skojarzenia z kuchnią naszych babć są zawsze mile widziane. Jednak czai się tu jeden poważny problem. Otóż konkurencja wśród tradycyjnych restauracji jest wręcz przytłaczająca. Zwłaszcza poza miastem w Polsce co rusz można napotkać drewniane zajazdy, spichlerze dworskie czy coś na góralską nutę, hej! Jak powinno wyglądać logo restauracji, aby się w tym tłumie wyróżnić?

To trudne. Klasyczne wzory i stylizacje zostały już przemielone na tysiące sposobów. Niemniej nie należy się tym zrażać. Trzeba pamiętać o korespondencji logotypu z brandem. Jeśli nie będziemy za bardzo kombinować, uda nam się stworzyć ładne logo w stylu vintage, a jednocześnie odpowiednie dla charakteru lokalu. Ostatnio modne są wzory oparte na rycinach, tak więc klasyczna restauracja na Mazurach może wykorzystać motyw łodzi w takim właśnie stylu. To proste logo, które dobrze się kojarzy. A jeśli doda się ciekawy krój pisma, można wiele dzięki temu osiągnąć. Z kolei lokal w starym dworku powinien uwzględnić heraldykę. Taki zabieg nada marce elegancji, co wyróżni ją na tle konkurencji, która bardzo często posiłkuje się kiczem.

Profesjonalne projektowanie logo dla restauracji

Najlepsze loga restauracji są tylko z pozoru łatwe do osiągnięcia. Tak naprawdę wymagają bardzo dużo talentu. Nie bez znaczenia jest też wyczucie stylu, jak i proporcji. Jak już zaznaczyliśmy wcześniej, przesady należy unikać. Zbytni minimalizm też nie jest dobry. Trzeba znaleźć pewien złoty środek, który charakteryzuje piękno grafiki. No i świetnie pasuje do brandu, rzecz jasna. Interesujące? Więcej o profesjonalnym tworzeniu logo restauracji można znaleźć na stronie lemonsolutions.pl/branding-i-logo-restauracji.

Tanie loga restauracji

Najtańsza opcja z możliwych to projektowanie logotypu samodzielnie. Czasami się to udaje, ale w większości przypadków powstaje z tego coś niezbyt ciekawego. W branży nie brakuje i brzydkich logotypów. Zainteresowanie potencjalnych klientów jest w takiej sytuacji utrudnione. Zwłaszcza jeśli w grę wchodzi promocja na social mediach, gdzie identyfikacja wizualna gastronomii odgrywa kolosalną rolę. A zatem, czy opłaca się zainwestować w profesjonalne logo swojej restauracji? Zdecydowanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.
You need to agree with the terms to proceed

Menu