Reklamy adwords czy pozycjonowanie strony, co wybrać?

Każdy przedsiębiorca pragnie zredukować koszty do minimum, cały czas szukając kolejnych oszczędności. W niektórych przypadkach warto jednak zainwestować więcej pieniędzy, dzięki czemu można uzyskać bardziej opłacalne efekty i to w szybszym czasie. Przykładem jest SEO i AdWords. W pierwszym przypadku na wyniki trzeba czekać co najmniej kilka miesięcy, natomiast płatne reklamy od Google dają natychmiastowy efekt. Każde z tych rozwiązań ma zarówno plusy, jak i minusy. To na jaką opcję zdecyduje się dany przedsiębiorca w dużej mierze uzależnione jest od jego oczekiwań i potrzeb oraz od możliwości finansowych. Na co zatem się ostatecznie zdecydować?

Kampanie AdWords czy też może pozycjonowanie SEO?

Linki sponsorowane AdWords

reklamy adwordsZ całą pewnością za pomocą płatnych linków AdWords można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i to w bardzo krótkim czasie. Po uruchomieniu kampanii, można spodziewać się satysfakcjonujących efektów już w przeciągu kilku dni. Oczywiście istotne jest tutaj to, ile dany przedsiębiorca jest w stanie poświęcić środków na kampanię. Można szybko się wybić dzięki temu rozwiązaniu, ale jest to krótkotrwała strategia. Ciągłe utrzymywanie strony na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania byłoby po pewnym czasie dużym obciążeniem dla firmowego budżetu. Nie zmienia to jednak faktu, że warto skorzystać z kampanii AdWords w celu przeprowadzenia ekspresowej promocji swoich usług/produktów. Wówczas taka forma promocji jest znacznie skuteczniejsza niż tradycyjne pozycjonowanie strony.

Decydując się na linki sponsorowane AdWords, należy dobrze przemyśleć swoje możliwości finansowe. Przedsiębiorca może sam ustalić dzienny/tygodniowy/miesięczny budżet na pozycjonowanie konkretnych słów kluczowych czy też całych fraz i płacić za uzyskane przez agencję efekty. Można dodatkowo liczyć na otrzymywanie raportów odnośnie skuteczności wybranych fraz. Zgodnie z aktualnymi potrzebami, można edytować/dodawać/usuwać słowa kluczowe, co pozwala zoptymalizować kampanię. Ponadto korzystając z AdWords, można kontrolować wydatki, unikając tym samym ryzyka narażenia się na ukryte koszty.

AdWords polecane jest dopiero co startującym i nieznanym jeszcze firmom oraz wtedy, gdy potrzebne są szybkie efekty. Jest to dobre rozwiązanie dla przedsiębiorstw oferujących ograniczoną czasowo ofertę specjalną oraz dla osób, którym zależy na elastyczności prowadzonych działań.

Pozycjonowanie SEO

pozycjonowanie stron - seoDecydując się na pozycjonowanie strony, należy liczyć się z tym, że na efekty trzeba poczekać. Jest to bowiem długotrwały proces, który wymaga cierpliwości od klienta, jednakże okazuje się być on bardziej efektywny niż linki sponsorowane. Z pewnością z efektów prawidłowo prowadzonych działań będą zadowoleni właściciele stron z dużą ilością zróżnicowanych towarów czy usług. Należy pamiętać jednak o tym, że pozycjonowanie wiąże się z większymi wydatkami i nie ma gwarancji, że poniesione koszty się zwrócą, jeśli nie będą regularnie podejmowane odpowiednie działania. W związku z tym zaleca się zlecić pozycjonowanie profesjonalistom, żeby uniknąć błędów przy próbach pozycjonowania strony w e własnym zakresie. Często osoby, które chcą pozycjonować własny serwis www nadmiernie skupiają się na ilości pozyskiwanych linków prowadzących do swojej strony.  Pozyskiwanie backlinków do pozycjonowanej strony, z uwzględnieniem słów kluczowych, jest niezwykle ważne, jednakże nadmierne linkowanie lub tworzenie mało wartościowych wpisów na firmowym blogu mija się z celem. Takie działania mogą wręcz przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.

SEO warto wybrać, gdy firmie zależy na tworzeniu i promowaniu contentu, długotrwałych efektach, silnym kreowaniu wizerunku i zwiększeniu rozpoznawalności marki.

Która opcja jest zatem lepsza – AdWords czy pozycjonowanie?

Wybór promocji witryny powinien opierać się przede wszystkim na sprecyzowaniu własnych potrzeb, oczekiwań i możliwości finansowych. Dzięki temu łatwiej będzie wybrać najkorzystniejszą opcję. Zaleca się na początku skorzystać z linków sponsorowanych, dzięki czemu można sprawdzić, które słowa kluczowe cieszą się największą popularnością. To pozwoli na wybraniu właściwych fraz do pozycjonowania, które rzeczywiście będą generować wartościowy ruch na witrynie. Jest to znacznie lepsze rozwiązanie, niż pozycjonowanie przez wiele miesięcy na oślep fraz, co w rzeczywistości może okazać się zmarnowaniem zainwestowanego w to przedsięwzięcie budżetu. Dobrą i polecaną strategią może być też prowadzenie równocześnie tych działań, co może przynieść doskonałe rezultaty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.
You need to agree with the terms to proceed

Menu