Pozycjonowanie, a prowadzenie bloga firmowego

Dobrze przygotowany i prowadzony blog firmowy to aktualnie jedno z najbardziej skutecznych narzędzi wspierających pozycjonowanie (SEO) – czy wiesz jakich zasad przestrzegać i co jest ważne, jeżeli chodzi o treści na blogu firmowym? Podpowiadamy!

Blog firmowy, a odpowiednie treści

Jeżeli zależy nam na tym, aby blog skutecznie wspierał pozycjonowanie naszej firmy, najważniejszą kwestią jest dobra treść – nie chodzi tutaj jednak wyłącznie o klientów, którzy będą czytać informacje umieszczone na stronie, chodzi także o roboty Google, które są coraz bardziej inteligentne i wychwytują więcej różnorodnych niuansów, niż jeszcze jakiś czas temu.

Jaka więc powinna być treść, która znajduje się na naszym blogu? Poznaj kilka uniwersalnych zasad rządzących tą tematyką i nie popełniaj podstawowych błędów:

1. Unikalna treść

Unikalny content to podstawa – żaden fragment umieszczanego na blogu tekstu nie może być skopiowany. Decydując się na tzw. duplicat content, musimy zdawać sobie sprawę z tego, że jest to jedna z rzeczy, za które możemy otrzymać karę od Google, po drugie jest to po prostu brak szacunku dla odbiorców. Jeżeli blog firmowy miałby zawierać skopiowane treści, zdecydowanie lepiej jest go po prostu nie zakładać.

2. Konkretna tematyka i długość treści

Każdy artykuł umieszczany na blogu powinien poruszać jeden konkretny temat, dodatkowe zagadnienia umieszczamy w osobnych wpisach, które mogą być ze sobą powiązane za pomocą odnośników — w ten sposób blog staje się przejrzysty i przyjazny użytkownikom. Najlepszym pomysłem na publikowanie wpisów na blogu jest forma poradników – warto zastanowić się jakiej wiedzy potrzebują klienci, o co najczęściej pytają i na tej podstawie przygotowywać tematy wpisów.

Pamiętajmy także o tym, że wyszukiwarka Google docenia rozbudowane treści – dbajmy o to, aby nasz artykuł zawierał min. 2000 znaków ze spacjami. Z drugiej jednak strony nie popadajmy w skrajność i nie publikujmy zbyt długich treści, które zniechęcą użytkowników do lektury.

3. Grafika do zobrazowania tematu

Wszyscy lubimy grafikę, nie ma się tutaj co oszukiwać. Dla lepszego zobrazowania przedstawianego problemu warto wiec używać dobrej jakości obrazów i zdjęć – czytelnicy to lubią i o wiele chętniej odwiedzają tak prowadzone blogi.

4. Nagłówki

Choć wydawałoby się, że temat nagłówków jest już powszechnie znany, wciąż spotkać można strony, na których tekst przygotowany został w całości bez znaczników. Dla przypomnienia – tytuł artykułu zawierać się powinien w znaczniku H1, z kolei w przypadku dłuższych artykułów można dodawać także nagłówki niższego poziomu (H2 czy H3).

5. Odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych

Poruszając temat bloga firmowego w kontekście pozycjonowania, nie można zapominać o słowach kluczowych. Należy ich używać w bardzo naturalny sposób, unikając jednocześnie ich zbyt dużego nagromadzenia (algorytm Google nie promuje tego typu zachowań, a wręcz przeciwnie). Słowa kluczowe umieszczamy przede wszystkim w tytule i meta description publikowanego artykułu.

6. Regularność publikacji

Artykuły na blogu powinny być umieszczane systematycznie, najlepiej w tych samych dniach tygodnia i mniej więcej o podobnej porze dnia — zachęci czytelników do regularnego odwiedzania bloga. Nieregularnie prowadzony blog zniechęca zarówno użytkowników, jak i algorytm wyszukiwarki Google, który zwraca uwagę na częstotliwość publikacji.

edytor treści cms

Blog firmowy jako część strategii marketingowej

Jeżeli zastanawiasz się właśnie nad prowadzeniem bloga firmowego, pamiętaj przede wszystkim o tym, że przygotowywane treści muszą zostać uwzględnione w strategii marketingowej Twojej firmy. Blog powinien być jedynie i aż, jednym z elementów większego planu związanego z obecnością firmy w internecie, tylko wówczas jest on w stanie wspomóc proces pozycjonowania strony.

Pamiętaj — artykuły blogowe umożliwiają skuteczne pozycjonowanie fraz kluczowych tylko wówczas kiedy są one umieszczane na stronie systematycznie oraz są wartościowe dla użytkownika. Dobrym rozwiązaniem dla osób, które niekoniecznie chcą poświęcać swój czas na prowadzenie bloga, ale zdają sobie sprawę z jego skuteczności, są agencje content marketingowe, które oferują profesjonalne i rzetelne prowadzenie blogów w wybranej tematyce – warto zapoznać się z ich ofertą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Proszę wprowadzić prawidłowy adres e-mail.
You need to agree with the terms to proceed

Menu